Bedrijven en Bedrijfsleven,  Zakelijk

Chatbot als toegevoegde waarde in de sector van Gezondheid en Farmacie 

 De farmaceuten en gezondheidswinkels staan nog niet bekend om de online bereikbaarheid maar meer om de fysieke bereikbaarheid. Echter zien we tegenwoordig ook farmaceuten en gezondheidswinkels die producten online aanbieden. Waar iemand voorheen naar de apotheek moest gaan voor voedingssupplementen, huidverzorging en zelfzorg bieden steeds meer apothekers dit ook online aan. Door deze verschuiving van fysiek naar online zal het ook voor klanten aanpassen zijn. Veel klanten zitten daardoor wellicht met vragen die ze normaal direct bij de farmaceut konden stellen. Dit is een reden waarom voor een chatbot gekozen kan worden. Wanneer een klant een bericht stuurt, herkent de chatbot wat er wordt gezegd en formuleert en verstuurt vervolgens een reactie.  

Het maken van een chatbot  

Bij het implementeren van een chatbot komt het een en ander kijken. Hier hoeft u zich echter geen zorgen over te maken. Het enige wat we van uw verwachten is om samen met ons een kenniscentrum te maken met vragen die vaak bij een farmaceut worden gesteld. Daarna is het de beurt aan onze chatspecialisten. De vragen uit het kenniscentrum zullen worden ingevoerd samen met de antwoorden op de desbetreffende vragen. De vragen zullen een paar keer ingevuld worden maar dan anders geformuleerd. Zo wordt de chatbot het best afgestemd op de klanten en zullen de antwoorden nauwkeuriger zijn.   

Voordelen  

De voordelen voor u als farmaceut/gezondheidswinkel zijn dat de werkdruk van jullie team of afdeling zal afnemen. De vragen van klanten worden gefilterd en de meeste voorkomende vragen zullen al direct worden opgelost waardoor deze niet meer direct bij jullie in de mailbox komen. Wanneer een vraag niet direct wordt opgelost door de chatbot dan zal de vraag alsnog worden doorgestuurd naar jullie zodat ook deze vraag kan worden opgelost. De chatbot kan zo ook steeds verder aangescherpt worden doordat we steeds beter inzicht krijgen in de vragen die online worden gesteld.   

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *